h1

Kaos

5 september, 2009

Det är ett fullständigt kaos hemma här. Vi renoverar och fixar. Har tagit bort en gammal dusch för att göra stor hall och rum till Älvan. Älvan har inte kunnat sova hemma på hela veckan, helt galet. Vi kämpar på. Det finns varken tv, internet eller telefon, än. Vi har helt enkelt inte tid att ordna sådana små triviala saker.

Idag kommer mormor, min ängel och kommer att ansvara för mat och disk. Jag har nämligen ingen diskmaskin inkopplad, härligt!

Vi får se Storebror oftare, Älvan med pojkvän som går byggprogrammet hjälper Kärleken.  Lillebror får till och med ta hem kompisar i denna kärleksfulla röra!

Älvan riverHär tar Älvan i! Den gamla duschen skall bort.

SovhörnaHär sover vi. Vi behöver en bäddsoffa, gärna svart, mottages tacksamt!

sovhörnan måladSå här ser sovhörnan ut när den är målad!

kaosetKaoset.

lillebror fixar gipsLillebror med sina snickarbyxor hjälper sin pappa att skära gips. Hur skulle pappsen klara sig utan honom?

Nu har jag ingen mer tid. Grannen C är påväg med sina gullungar. Hon är målare med egen firma. C har hjälpt mig att måla, spackla och kommer med råd, härliga hon!!

//Nordic

11 kommentarer

  1. Det kommer att bli så snyggt!!! Sovhörnan blev ju jättefin efter att ni målade den! Det kommer vara rörigt och jobbigt nu men det kommer att bli så himla bra sen!!!

    Kram


  2. Ni har då ork må jag säga, vad härligt! Och fint ser det ut, det lilla som syns än. Har ni flyttat långt? Du verkar i alla fall må bra i kaoset (det kanske inte ens är kaos?), lavvli!


  3. Härligt att alla deltar! Det är trivsel 🙂

    Här hos oss jobbar vi väääldigt långsamt. Jag hinner byta smak flera gånger innan vi blir klara (eller inte blir klara).

    Ni kommer att få det så fint i Hemmet. Ert hem 🙂


  4. Vi köpte denna soffa till vårat extra rum. =)

    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10087106


  5. Åååh va mysigt ni har det 🙂 ! Och det kommer garanterat att bli jätte fint när det är klart 🙂 ! Skickar massor av positiv energi 🙂 !
    Kram på dig!


  6. Ni är verkligen beundransvärda som BOR mitt i alltihop!
    (hoppas du får internet snart, för jag har blåst liv i min blogg igen)
    Stärkande Kramar till er alla!


  7. Heja, heja!


  8. Ser ut att bli jättefint och mysigt!


  9. Jobbigt att bo på en byggarbetsplats. Men tänk vad fint det blir när det är färdig.

    Kram på dig!


  10. Härligt med alla som hjälper till…Tänk att kaoset som råder nu blir ett vackert fridfullt hem snart..håll ut!Kram kram


  11. Hallå! Var är du? Kryp fram ur byggdammet och uppdatera oss på ditt liv!



Lämna en kommentar