h1

Huvudvärk

17 mars, 2010

Lillebror är hemma idag. Lillebror har det inte så lätt just nu. I måndags fick Kärleken ett samtal till jobbet om att han hade en ledsen kille med huvudvärk på Fritids.

När jag mötte dem (jag var på väg in till stan och väntade på bussen) gick han sakta och ansträngt, kunde inte hålla tillbaka tårarna och var alldeles likblek. Jag frågade direkt med min allra varmaste mammaröst om hur ÄR det gubben… Håll tyst, låt mig vara fick jag förskräckt tillbaka. Kärleken tittade på mig med en blick som sa att nu är du helt tyst och låter honom vara och sa med lugn röst att jag tar hand om honom nu.

Lillebror kräktes hemma, blev bättre, lyckade somna in men när Kärleken var och hämtade mig och min väninna vaknade han med samma värk och kräktes igen med Älvan som starkt och beskyddande sällskap. Det hände en gång till och igår hade han sedan efterdyningar av den hemska huvudvärksattacken. Idag vilar han bara, med mig.

Detta har hänt cirka 5 gånger de senaste månaderna. På tisdag ska vi till doktorn. Kan vara migrän, behöver jag säga att det inte känns så roligt och att jag lider med Lillebror?

//AH

7 kommentarer

  1. Hade inte hans pappa så här när han växte upp –migränanfall?? men stackars liten– Bars mörkt rum –tyst kall handuk på huvudet brukar vara det dom vill ha Lider med honom Bamse kram till honom från mig


  2. Men lilla söta killen… Fy fan för att ha så ont! Stackars! Hoppas att ni får bra hjälp på läkarbesöket. Så ska en liten inte behöva ha det.


  3. Hej Annelie!
    Så ni har det oxå kämpigt hemma nu…..dessa sjukdomar! Kan man inte bara få vara friska och glada istället, det hade varit så mycket roligare lixom…
    Hoppas att Lillebror snart är på benen igen. Julia blir alltid helt deckad när hon får feber. Hon får alltid så hög feber oxå. Nu har den pendlat mellan 38-40 grader sedan natten mot söndagen. Vi har varit på sös och tagit prover då hon tidigare haft en urinvägsinfektion som har gett efterdyningar i form av stor oro hos de båda föräldrarna…..vi är alltid lite hariga när dessa feberperioderna kommer! Bättre att åka in en extra gång….
    Hon ligger nu med feber och ögoninflammation….de små liven. man hade så gärna själv varit sjuk….bara skrållungarna slipper!

    Ha det gott och sköt om er!
    Kram Nadja


  4. Jag ser att ni har en lurvig fyrtassad Ängel (förra inlägget) som tar hand om er och det känns bra!

    Käraste Annelie, vill tacka dig för alla varma godhjärtade kommentarer i min blogg, som jag nu avslutar.

    Önskar dig och din familj allt gott i framtiden!
    Goaste kramarna till er alla men flest (såklart!) till dig!


  5. Stackars Lillebror!


  6. Stackars liten! Migrän är vidrigt och gör fruktansvärt ont. Hoppas att han får bra medicin.
    Kram till er!


  7. Hoppas att läkarbesöket gick bra och att Lillebror fått bra hjälp.

    Kram.



Lämna en kommentar